Support

Lorem ipsum dolor sit amet:

24h / 365days

We offer support for our customers

Mon - Fri 8:00am - 5:00pm (GMT +1)

Get in touch

Cybersteel Inc.
376-293 City Road, Suite 600
San Francisco, CA 94102

Have any questions?
+44 1234 567 890

Drop us a line
info@yourdomain.com

About us

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.

Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec.

Dr. (AUT) Sabrina Seeler

LfbA International Tourism Management

Raum: Gebäude: 3.3, Raum: 2.013

Profil

Forschungsthemen (Schwerpunkte)  

  • Lebensqualität und Tourismus
  • Erlebnisse & Transformationen im Tourismus
  • Auswirkungen vom Tourismus
  • Strategisches Tourismusmanagement
  • Tourismusakzeptanz / Overtourism

    
Lehrthemen (Schwerpunkte)  

  • Nachhaltigkeit und Tourismus
  • Strategisches Management
  • Marketingrelevante Seminare
  • Forschungsorientierte Seminare
  • Forschungsmethoden
Vita

BERUFSERFAHRUNG

10/2020 – laufend

Referentin für Forschungsvorhaben, Deutsches Institut für Tourismusforschung der FH Westküste, Heide Deutschland

10/2020 – laufend

Projetleiterin TouristiCon GmbH, Heide Deutschland

09/2020 – laufend

Lehrkraft für besondere Aufgaben, Studiengang International Tourism Management, Schwerpunkt Digitalisierung im Tourismus, FH Westküste, Heide Deutschland

04/2019 – 12/2023

Honorarkraft, Studiengang Tourism and Destination Management, Schwerpunkt Strategisches Destinationsmanagement, HS Harz, Wernigerode, Deutschland

03/2019 – 08/2020

Postdoktorandin „Management, Marketing and Innovation of Experiences”, Business School, Nord University, Bodø, Norwegen

01/2019 – 02/2019

Projektassistenz Inspektour GmbH, Hamburg, Deutschland

06/2015 – 12/2018

Lehrbeauftragte School of Hospitality and Tourism, Auckland Universtiy of Technology, Auckland, Neuseeland

01/2011 – 04/2015

Referentin für Forschungsvorhaben, Institut für Management und Tourismus der FH Westküste, Heide, Deutschland

 

AUSBILDUNG

09/2020 - 09/2022

 

04/2015 – 09/2018

Master Higher Education, Universität Hamburg (Hamburg, Deutschland)

PhD (Doctor of Philosophy) mit Promotionsstipendium an der Auckland University of Technology, Auckland, Neuseeland. Thema der Dissertation: “Continuum of an Experienced Tourist Multidimensionality: Explorations of the experience levels of German and New Zealand tourists”

09/2009 – 08/2011

Studium „International Tourism Management“, an der FH Westküste (Heide, Deutschland) und Auslandssemester an der Auckland University of Technology (Auckland, Neuseeland), Abschluss Master of Arts

08/2007 – 08/2009

Studium „Business Management“ an der University of Sunderland (Sunderland, England) als Fernstudium, Abschluss Bachelor of Arts

09/2006-08/2009

Studium „Tourismus- und Eventmanagement Ostasien/China“ am Euro-Business-College Hamburg (Hamburg, Deutschland) und Auslandssemester an der Shanghai University (Shanghai, PR China), Abschluss EMA Diplom

09/2005-08/2006

Weiterbildung „Erziehungswissenschaften / Erwachsenenbildung“ an der Universität Flensburg

-08/2005

Abitur am Gymnasium Glinde

Projekte

LAUFENDE PROJEKTE

05/2022 – laufend

Lebensqualität, Wohnortidentifikation und Tourismus

10/2020 – laufend

Tourismusakzeptanzsaldo (TAS) – Messung der Tourismusakzeptanz der Wohnbevölkerung

10/2020 – laufend

Benefit-Segmentierung im Tourismus (BeST) -Urlaubertypologie Deutschland

 

ABGESCHLOSSENE PROJEKTE

2015

Kennzahlenentwicklung und Bereitstellung eines Online-Informationssystems für den NRW-Tourismus, Entwicklung von Ziel- und Kennzahlensystemen für den Tourismus NRW e.V. und 15 Reiseregionen bzw. Städte in NRW sowie Integration dieser in ein Online-Informationssystem zum Zweck der Kennzahlenmessung und -auswertung sowie zum Abruf und zur Auswertung weiterer steuerungsrelevanter touristischer Marktforschungsdaten

Auftraggeber: Tourismus NRW e.V.

Projektpartner: 15 Regionen bzw. Städte in NRW

Laufzeit: 03/2012 – 03/2015

2014

Touristische Marktforschungsoffensive Sachsen, Entwicklung von Themen-Zielgruppen-Matrizen und Bereitstellung von Interpretationshilfen im Bereich Marktforschung für die TMGS sowie weiterer Regionen und Städte in Sachen

Auftraggeber: Tourismus Marketing Gesellschaft Sachsen mbH (TMGS)

2013

Marktforschungstage und Interpretationshilfen für den NRW-Tourismus, Durchführung von Marktforschungstagen und Bereitstellung von Interpretationshilfen im Bereich Marktforschung für den Tourismus NRW e.V. sowie 15 Reiseregionen bzw. Städte in NRW

Auftraggeber: Tourismus NRW e.V.

Projektpartner: 15 Regionen bzw. Städte in NRW

Laufzeit: 07/2012 – 07/2013

2013

Erarbeitung eines Markenarchitekturkonzeptes für die Insel Rügen; Auftraggeber: Tourismuszentrale Rügen GmbH

Präsentation und Vorträge

PRÄSENTATIONEN UND VORTRÄGE

2021

Vortrag “Tourismusakzeptanz in der deutschen Wohnbevölkerung (TAS)“. DTV Arbeitsgruppe „Nachhaltigkeit“, digitales Treffen, 09.03.2021

Gastvortrag “Transformative travel experiences: Host and guest transformations.” Katholische Universität Eichstätt-Ingolstadt, 15.01.2021

2020

Präsentation „Forschungsprojekt „TAS“ – zur Tourismusakzeptanz in Deutschland“. AG Forschung und Monitoring, digitale Veranstaltung, 26.10.2020

Gastvorträge im Rahmen der von der Bayerischen Staatsregierung veröffentlichten Ausschreibung „Internationale Gastprofessorinnen und Gastprofessoren“ „Tourism, Social Entrepreneurship and Community Development” und “Sustainable Visitor Management: Perspectives from Norway and New Zealand”, Katholische Universität Eichstätt-Ingolstadt, 13.01.2020

2018

Präsentationen “Bitten by the travel bug: What it means to be an experienced tourist.” Auckland University of Technology 3 Minute Thesis (3MT) Finals, Auckland, Neuseeland, 17.08.2018 und Asia-Pacific 3 Minute Thesis Finals, University of Queensland, Brisbane, Australien, 27.09.2018.

2014

Vortrag „Die Themenkompetenz deutscher Reiseziele:

Aktuelle Ergebnisse der Themenstudie Destination Brand 13 für das Reiseziel Insel Usedom“, Usedom Tourismus GmbH (UTG), UTG Partnertag, Ückeritz, 01.07.2014 (https://b2b.usedom.de/wp-content/uploads/2014/07/Destination-Brand2013_Themenkompetenz-Usedom.pdf)

Präsentation „Destination Brand: Evaluation of Dutch tourist destinations by the Germans”, Amsterdam, 13.02.2014

2013

Vortrag „Erlebnis.NRW-Projekt „Marktforschung: Ergebnisse für das Münsterland“, Münsterland Tourismus GmbH, Tourismustag Münsterland, Flughafen Münster-Osnabrück, 14.10.2013

Präsentation “Branding for destinations”. European Tourism Futures Research Network Meeting, Brüssel, Belgien, 16.09.2013

 

KONFERENZBEITRÄGE

2020

“Undisputable access to (un-)protected and overtourism – Curse or blessing?” 30th CAUTHE conference, Auckland, Neuseeland, 03.-06.02.2020

Let’s travel where the Wi-Fi is weak – but let me share my location fist. Paradoxes and realities of off-the-beaten-track tourists. 30th CAUTHE conference, Auckland, Neuseeland, 03.-06.02.2020

2019

The experienced tourist’s quest for knowledge enhancement and immersion: The future for sustainable visitor management? 28th Nordic Symposium, Roskilde, Dänemark, 23.-25.10.2019

Stakeholder involvement in visitor management: What, Who & How? 28th Nordic Symposium, Roskilde, Dänemark, 23.-25.10.2019

“‘Rights to roam’ or ‘Rights to ruin’? A critical assessment of regulation practices in the context of overtourism.“ Overtourism and Undertourism conference, Lecce, Italien, 26.-28.06.2019

„The unavoidable truth of a sustainable tourism future: When neoliberal maximization strategies meet regulation practices.” 13th conference of the International Competence Network of Tourism Research and Education (ICNT), Stenden University, Leeuwarden, Niederlande, 16.-19.09.2019

Experienced tourists’ desire for off-the-beaten path travel – a chance for tourism dispersion and reducing seasonality? 4th Tourism Research Network PhD / ECR Symposium, Sheffield Hallam University, Sheffield, England, 14.-15-05.2019

2018

Lost in translation – The conceptual meaning of the term ‘experience’. SMAANZ-CAUTHE 2018 HDR Conference, University of Queensland, Brisbane, Australien, 19.-20.07.2018

2017

Increased travel experience and its effects on responsible and sustainable travel behaviour, 11th conference of the International Competence Network of Tourism Research and Education (ICNT), Auckland University of Technology, Auckland, Neuseeland, 13.-19.11.2017

The experienced tourist: The role of Social Media Influencers, 27th CAUTHE conference, Dunedin, Neuseeland, 07.-10.02.20217

2016

Who is an Experienced Tourist? A review of the literature and identification of research gaps, 10th conference of the International Competence Network of Tourism Research and Education (ICNT), Fachhochschule Westküste, Heide, Deutschland.

2014

Germany’s Destination Marketing Organizations’ change towards a more strategic alignment - The development of key indicator-based controlling systems 8th conference of the International Competence Network of Tourism Research and Education (ICNT), Anahuac University, Mexico

2012

Hiking in Germany – from old tradition to new trend: A description of the target group and travel motives of German hikers. Presentation at the 6th conference of the International Competence Network of Tourism Re-search and Education (ICNT), Thompson Rivers University, Kamloops, Kanada.

SONSTIGES UND INVITED SPEECHES

2018




2017

Forschungsreisestipendium, SMAANZ-CAUTHE 2018 HDR Conference, Brisbane, Australien Juli 2018

Gewinnerin “AUT 3MT Thesis Competition”, Vorstellung der Doktorarbeit in 3 Minuten, August 2018 (https://youtu.be/PqJMuqPuaYQ)

“Tomorrow’s Tourism Leaders: The Future Tourism leaders: Their view of tourism in 2025 & beyond”, PATA Global Insights Conference, Auckland, Neuseeland, 30.09.2017



Publikationen

BUCHBEITRÄGE

2023 Seeler, S., Eisenstein, B.: Tourismus als Treiber der Lebensqualität – Wahrnehmungen der einheimischen Bevölkerung. In: Eilzer, C. / Harms, T. / Dörr, M. (Hg.) (2023): Resilienz als Erfolgsfaktor im Tourismus. Beiträge aus Wissenschaft und Praxis zur Entwicklung von Destinationen. Schriftenreihe des Deutschen Instituts für Tourismusforschung. Band 2. Erich Schmidt Verlag. S. 137-164. DOI 10.37307/b.978-3-503-21260-6.06.
2022 Gruchmann, G., Topp, M.,Seeler, S. (2022): Sustainable supply chain management in tourism: a systematic literature review, Supply Chain Forum: An International
Journal, DOI: 10.1080/16258312.2022.2085504
  Seeler, S. (2022) The experienced tourist: Proposing a new tourist typology. In: R. Shapley (Hg). Routledge Handbook of the Tourist Experience (S. 185-199). Routledge.

2021

Seeler, S., Lück, M. & Schänzel, H. (2021). Paradoxes and actualities of off-the-beaten-track tourists, Journal of Hospitality and Tourism Management. https://doi.org/10.1016/j.jhtm.2021.06.004

Høegh-Guldberg O. & Seeler S. (2021) National Identity as Driver of Tourism Development — the Study of Norway. Arktika i Sever [Arctic and North], 42, pp. 32–59. DOI: 10.37482/issn2221-2698.2021.42.32

Seeler, S. (im Druck) The experienced tourist – Proposing a new tourist typology. In R. Sharpley (Hg.). The Tourist Experience. London, UK: Routledge.

Seeler, S., Lück, M., & Schänzel, H. A. (2021). Increased travel experience and its effects on responsi-ble and sustainable travel behaviour. In M. Lück & C. Liu (Hrsg.), Ecotourism in the 21st century: Responses from the International Competence Network of Tourism Research and Education (ICNT) (S. 115-138). Frankfurt am Main, Deutschland: Peter Lang.

Høegh-Guldberg, O., Seeler, S. & Eide, D. (2021), Sustainable Visitor Management to Mitigate Overtourism: What, Who and How, Sharma, A. and Hassan, A. (Ed.) Overtourism as Destination Risk (Tourism Security-Safety and Post Conflict Destinations, pp. 167-186), Emerald Publishing Limited, Bingley. https://doi.org/10.1108/978-1-83909-706-520211012

Lindberg, F. & Seeler, S. (2021). Demarketing Strategy As a Tool to Mitigate Overtourism – An Illusion?, Sharma, A. and Hassan, A. (Ed.) Overtourism as Destination Risk (Tourism Security-Safety and Post Conflict Destinations; pp. 129-149), Emerald Publishing Limited, Bingley. https://doi.org/10.1108/978-1-83909-706-520211010

Seeler, S., Høegh-Guldberg, O. & Eide, D. (2021). Impacts on and responses of tourism SME on the Covid-19 crises – the case of Norway. In S. K. Kulshreshtha (Hg.), Virus outbreak and tourism mobility: Strategies to counter global health hazards(S. 177-193). Bingley, UK: Emerald.

2020

 

Seeler, S., & Schänzel, H. (2020). Co-construction of the tourist experience via social networking sites. In S. Kumar Dixit (Hg.), The Routledge Handbook of Tourism Experience Management and Marketing. London, UK: Routledge.

2019

 

Seeler, S. (2019). The evolution of the Grand Tour in the digital society. In I. Yeoman & U. McMahon-Beattie (Hrsh..), The future past of tourism (174-187). Bristol, UK: Channel View Publications

2018

Seeler, S., Lück, M., & Schänzel, H. A. (2018). The concept of experience in tourism research: A review of the literature. In A. Ali & J. Hull (Hrsg.), Multi-stakeholder perspectives of the tourism experience: Responses from the International Competence Network of Tourism Research and Education (ICNT). Frankfurt am Main, Deutschland: Peter Lang.

Seeler, S & Böhling, E. (2018). Global Destination Brand. In A. Ali & J. Hull (Eds.), Multi-stakeholder perspectives of the tourism experience: Responses from the International Competence Network of Tourism Research and Education (ICNT). Frankfurt am Main, Deutschland: Peter Lang.

2017

Seeler, S. (2017). Tourismusentwicklung in Neuseeland – ein Überblick. In: C. Pforr & D. Reiser (Hrsg.), Tourismus in Australien und Neuseeland. (29-52). München, Deutschland: De Gruyter Oldenbourg.

Reif, J., Eisenstein, B. & Seeler, S. (2017) Wein und Tourismus: eine Win-win Situation. In Eisenstein, B., Schmudde, R., Reif, J., & Eilzer, C. (Hrsg.). Tourismusatlas Deutschland (88-90). Konstanz, Deutschland: UVK Verlagsgesellschaft mbH.

2016

Seeler, S., & Böhling, E. (2016). The role of key indicator-based controlling systems in strategic destination management – The case of North Rhine-Westphalia. In: M. Lück, J. Ritalahti & A. Scherer (Hrsg.), International perspectives on destination management and tourist experiences. Frankfurt, Deutschland: Peter Lang.

 

FACHZEITSCHRIFTEN

2021

Seeler, S., Lück, M. & Schänzel, H. (2021). Paradoxes and actualities of off-the-beaten-track tourists, Journal of Hospitality and Tourism Management. https://doi.org/10.1016/j.jhtm.2021.06.004

Høegh-Guldberg O. & Seeler S. (2021) National Identity as Driver of Tourism Development — the Study of Norway. Arktika i Sever [Arctic and North], 42, pp. 32–59. DOI: 10.37482/issn2221-2698.2021.42.32

Seeler, S., Zacher, D., Pechlaner, H. & Thees, H. (2021). Tourists as reflexive agents of change: proposing a conceptual framework towards sustainable consumption, Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism, https://doi.org/10.1080/15022250.2021.1974543

Seeler, S., Schänzel, H. & Lück M.  (2021): Sustainable travel through experienced tourists’ desire for eudaemonia and immersion, Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism, https://doi.org/10.1080/15022250.2021.1974541

Lück, M. & Seeler, S. (2021), Understanding domestic tourists to support COVID-19 recovery strategies – the case of New Zealand, Journal of Responsible Tourism Management 1(2), (S. 10-20), DOI: 10.47263/JRTM.01-02-02.

Seeler. S. & Lück, M. (2021), Freedom camping in Aotearoa New Zealand: an exploration of stakeholder perceptions. Journal of Qualitative Tourism Research, 2(1), (S. 68-76), https://doi.org/10.4337/jqrt.2021.01.05

Radic, A., Lück, M., Al-Ansi, A., Chua, B.L., Seeler, S., Raposo, A., Kim, J.J. & Han, H. (2021), To Dine, or Not to Dine on a Cruise Ship in the Time of the COVID-19 Pandemic: The Tripartite Approach towards an Understanding of Behavioral Intentions among Female Passengers. Sustainability, 13(5).

Lück, M., Seeler, S. & Radic, A. (2021), Hitting the reset button for post-COVID-19 cruise tourism: The case of Akaroa, Academic Letters, Article 219.

2020

Seeler, S. (2020), Book Review: A research agenda for sustainable tourism, Journal of Tourism Futures, 6(3), 287-289. doi.org/10.1108/JTF-09-2020-156

Seeler, S. (2020), Book Review: Critical terms in futures studies, Journal of Tourism Futures, 6(3), 281-283. doi.org/10.1108/JTF-09-2020-154

2019

 

Seeler, S., & Schänzel, H. A. (2019). From the fluidity of the experience economy to transformative experiences as a catalyst for positive change: The future of experiential travel. Journal of Tourism Futures, 5(2), 111-113. doi.org/10.1108/JTF-06-2019-081

Seeler, S., Lück, M., & Schänzel, H. A. (2019). Exploring the drivers behind experience accumulation – The role of secondary experiences consumed through the eyes of social media influencers. Journal of Hospitality and Tourism Management, 41, 80-89. doi.org/10.1016/j.jhtm.2019.09.009 

Tiberius, V., Borning, J., & Seeler, S. (2019). Setting the table for meat consumers: An international Delphi study on in vitro meat. npj Science of Food, 3(1), 10. doi:10.1038/s41538-019-0041-0

Seeler, S. (2019). Book Review: Marketing for Tourism, Hospitality & Events: A Global & Digital Approach. International Journal for Tourism Policy, 9(1), 71-74.

Seeler, S. (2019), Book Review: Emotional Intelligence in Tourism and Hospitality, Journal of Tourism Futures, 5(3). 289-290. doi.org/10.1108/JTF-09-2019-085

Seeler, S. (2019). Book Review: Tourist behaviour - The essential companion. International Journal Tourism Policy, 9(4), 352-354.

2017

Seeler, S. (2017). Book Review: Commercial nationalism and tourism – selling the national story. Journal of Policy Research in Tourism, Leisure and Events, 9(3), 346-348. doi:10.1080/19407963.2017.1338516

Presse- und Medienbeiträge

22.02.2021

Freedom camping needs new regulations and foreign tourists aren’t the only villains

The Conversation

https://theconversation.com/freedom-camping-needs-new-regulations-and-foreign-tourists-arent-the-only-villains-155621 (Frei und direkt Download)

04.05.2020

 

 

The coronavirus survival challenge for NZ tourism: affordability and sustainability

The Conversation

https://theconversation.com/the-coronavirus-survival-challenge-for-nz-tourism-affordability-and-sustainability-137256

 

Funktionen und Mitgliedschaften
  • Senatsausschuss für Nachhaltigkeit FH Westküste
  • Tourismusbeirat Schleswig-Holstein
  • BNE-Zertifizierungskommission Schleswig-Holstein
  • Trilaterales Wattenmeerkommittee (u.a. Mitorganisation Summer School 2024)
  • Weltnaturerbe AG Westküste (u.a. Mitorganisation Fachtagung Natur und Tourismus 2023 und 2024)
  • Arbeitskreis Tourismusforschung (AKTF) der Deutschen Gesellschaft für Geographie e.V.
  • Deutsche Gesellschaft für Tourismuswissenschaften (DGT) e.V.
  • Forschungsnetzwerk International Competence Network of Tourism Research and Education (ICNT) 
Lehrtätigkeit

2024

Bachelorseminar
Seminar, 6. Semester, International Tourism Management (B.A.), FH Westküste, Heide, Deutschland

Strategisches Management
Vorlesung, 5. Semester, International Tourism Management (B.A.), FH Westküste, Heide, Deutschland

Grundlagen Online-Marketing
Vorlesung, 6. Semester, Betriebswirtschaft (B.A.), FH Westküste, Heide, Deutschland

Fallstudienprojekt
Seminar, 5. Semester, International Tourism Management (B.A.), FH Westküste, Heide, Deutschland

2023

Bachelorseminar
Seminar, 6. Semester, International Tourism Management (B.A.), FH Westküste, Heide, Deutschland

Strategisches Management
Vorlesung, 5. Semester, International Tourism Management (B.A.), FH Westküste, Heide, Deutschland

Social Media Marketing & Communication
Seminar, 5. Semester, International Tourism Management (B.A.), FH Westküste, Heide, Deutschland

Fallstudienprojekt
Seminar, 5. Semester, International Tourism Management (B.A.), FH Westküste, Heide, Deutschland

2022

Bachelorseminar
Seminar, 6. Semester, International Tourism Management (B.A.), FH Westküste, Heide, Deutschland

Digitalisierung im Kontext internationaler Unternehmen
Seminar, 1. Semester, International Tourism Management (M.A.), FH Westküste, Heide, Deutschland

Strategisches Management
Vorlesung, 5. Semester, International Tourism Management (B.A.), FH Westküste, Heide, Deutschland

Social Media Marketing & Communication
Seminar, 5. Semester, International Tourism Management (B.A.), FH Westküste, Heide, Deutschland

Grundlagen Online-Marketing
Vorlesung, 6. Semester, Betriebswirtschaft (B.A.), FH Westküste, Heide, Deutschland

2021

Managementorientierte Sozialkompetenz: Emotionale Intelligenz
Seminar, 4./6. Semester, International Tourism Management (B.A.), FH Westküste, Heide, Deutschland

Internationales Tourismusmarketing
Seminar, 3. Semester, International Tourism Management (M.A.), FH Westküste, Heide, Deutschland

Empirical Research Project II
Seminar, 3. Semester, International Tourism Management (M.A., engl.), FH Westküste, Heide, Deutschland

Bachelorseminar
Seminar, 6. Semester, International Tourism Management (B.A.), FH Westküste, Heide, Deutschland

Strategisches Management
Vorlesung, 5. Semester, International Tourism Management (B.A.), FH Westküste, Heide, Deutschland

Strategisches Destinationsmanagement
Seminar, 2. Semester, (M.A.)  Tourism and Destination Management, HS Harz, Wernigerode, Deutschland

2020

Strategisches Management
Vorlesung, 5. Semester, International Tourism Management (B.A.), FH Westküste, Heide, Deutschland

Social Media Marketing & Communication
Seminar, 3. Semester, International Tourism Management (B.A.), FH Westküste, Heide, Deutschland

Masterseminar
Seminar, International Tourism Management (M.A., engl.), FH. Westküste, Heide, Deutschland

Strategisches Destinationsmanagement
Seminar, 2. Semester, (M.A.), Tourism and Destination Management, HS Harz, Wernigerode, Deutschland

Vertriebsstrategien
Seminar, 2. Semester, (M.A.), Tourism and Destination Management, HS Harz, Wernigerode, Deutschland

Experienced-based value creation and innovation (co-teaching)
Seminar, 3. Semester (M.A., engl.), Business Management, Nord University, Bodø, Norwegen

Marketing and innovation in the experience economy (co-teaching)
Seminar, 3. Semester (M.A., engl.), Business Management, Nord University, Bodø, Norwegen

2019

Strategisches Destinationsmanagement
Vorlesung, 2. Semester, (M.A., engl.), Tourism and Destination Management, HS Harz, Wernigerode, Deutschland

Experienced-based value creation and innovation
Seminar, 3. Semester (M.A., engl.), Business Management, Nord University, Bodø, Norwegen

Marketing and innovation in the experience economy (co-teaching)
Seminar, 3. Semester (M.A., engl.), Business Management, Nord University, Bodø, Norwegen

Marketing theory
Seminar, 1. Semester (M.A., engl.), Business Management, Nord University, Bodø, Norwegen

2018

Hospitality Accounting and Finance
Lecture & Seminar, 1. Semester (B.A.), Tourism and Hospitality Management, Auckland University of Technology, Auckland, Neuseeland

Knowledge & Inquiry
Seminar, 1. Semester (B.A.), Tourism and Hospitality Management, Auckland University of Technology, Auckland, Neuseeland

Tourism research
Seminar, 6. Semester (B.A.), Tourism and Hospitality Management, Auckland University of Technology, Auckland, Neuseeland

Contemporary Topics in Tourism
Seminar, 2. Semester (M.A.), Tourism and Hospitality Management, Auckland University of Technology, Auckland, Neuseeland

2017

Hospitality Accounting and Finance
Lecture & Seminar, 1. Semester (B.A.), Tourism and Hospitality Management, Auckland University of Technology, Auckland, Neuseeland

Work-integrated learning
Seminar, 6. Semester (B.A.), Tourism and Hospitality Management, Auckland University of Technology, Auckland, Neuseeland

2016

Hospitality Accounting and Finance
Seminar, 1. Semester (B.A.), Tourism and Hospitality Management, Auckland University of Technology, Auckland, Neuseeland

Hospitality Human Resource Management
Lecture & Seminar, 3. Semester (B.A.), Tourism and Hospitality Management, Auckland University of Technology, Auckland, Neuseeland

2015

Tourism Industry Operations
Seminar, 1. Semester (B.A.), Tourism and Hospitality Management, Auckland University of Technology, Auckland, Neuseeland

2014

FP Tourismus & BRIC-Staaten
Seminar, 1. Semester (M.A.), International Tourism Management (M.A., engl.), FH. Westküste, Heide, Deutschland

Zurück

Copyright 2024. All Rights Reserved.
Einstellungen gespeichert
Datenschutzeinstellungen

Unsere Website verwendet Dienste, Cookies und ähnliche Technologien, um Ihr Online-Erlebnis zu verbessern und Ihnen personalisierte Inhalte und Analysen bereitzustellen. In dieser Richtlinie finden Sie Informationen über die verschiedenen Arten von Diensten, die wir verwenden, sowie deren Zweck.

Im Folgenden finden Sie eine Auflistung und Beschreibung der verschiedenen Arten von Cookies, die wir auf unserer Website verwenden. Wir hoffen, dass diese Informationen Ihnen helfen, unsere Verwendung von Cookies besser zu verstehen und wie sie dazu beitragen, Ihr Erlebnis auf unserer Website zu verbessern.

user_privacy_settings

Domainname: di-tourismusforschung.de
Ablauf: 30 Tage
Speicherort: Localstorage
Beschreibung: Speichert die Privacy Level Einstellungen aus dem Cookie Consent Tool "Privacy Manager".

user_privacy_settings_expires

Domainname: di-tourismusforschung.de
Ablauf: 30 Tage
Speicherort: Localstorage
Beschreibung: Speichert die Speicherdauer der Privacy Level Einstellungen aus dem Cookie Consent Tool "Privacy Manager".

ce_popup_isClosed

Domainname: di-tourismusforschung.de
Ablauf: 30 Tage
Speicherort: Localstorage
Beschreibung: Speichert, dass das Popup (Inhaltselement - Popup) durch einen Klick des Benutzers geschlossen wurde.

onepage_animate

Domainname: di-tourismusforschung.de
Ablauf: 30 Tage
Speicherort: Localstorage
Beschreibung: Speichert, dass der Scrollscript für die Onepage Navigation gestartet wurde.

onepage_position

Domainname: di-tourismusforschung.de
Ablauf: 30 Tage
Speicherort: Localstorage
Beschreibung: Speichert die Offset-Position für die Onepage Navigation.

onepage_active

Domainname: di-tourismusforschung.de
Ablauf: 30 Tage
Speicherort: Localstorage
Beschreibung: Speichert, dass die aktuelle Seite eine "Onepage" Seite ist.

view_isGrid

Domainname: di-tourismusforschung.de
Ablauf: 30 Tage
Speicherort: Localstorage
Beschreibung: Speichert die gewählte Listen/Grid Ansicht in der Demo CarDealer / CustomCatalog List.

portfolio_MODULE_ID

Domainname: di-tourismusforschung.de
Ablauf: 30 Tage
Speicherort: Localstorage
Beschreibung: Speichert den gewählten Filter des Portfoliofilters.

Eclipse.outdated-browser: "confirmed"

Domainname: di-tourismusforschung.de
Ablauf: 30 Tage
Speicherort: Localstorage
Beschreibung: Speichert den Zustand der Hinweisleiste "Outdated Browser".

_pk_ses

Domainname: di-tourismusforschung.de
Ablauf: 30 Tage
Speicherort: Cookies
Beschreibung: Dies ist ein Session-Cookie, der von Matomo Analytics verwendet wird. Es wird verwendet, um temporäre Daten während der Sitzung zu speichern. Es hat eine Standardablaufzeit von 30 Minuten. Dies bedeutet, dass es automatisch gelöscht wird, wenn Sie Ihren Browser schließen oder wenn Sie länger als 30 Minuten inaktiv sind.

_pk_id

Domainname: di-tourismusforschung.de
Ablauf: 13 Monate
Speicherort: Cookies
Beschreibung: Dies ist ein dauerhaftes Cookie, das ebenfalls von Matomo Analytics verwendet wird. Es wird verwendet, um einige Details über den Benutzer zu speichern, wie z.B. die eindeutige Besucher-ID. Es hat eine lange Lebensdauer von 13 Monaten, was bedeutet, dass es erst 13 Monate nach dem Setzen oder Aktualisieren gelöscht wird.

_ga,_gat,_gid

Domainname: .di-tourismusforschung.de
Ablauf: 2 Jahre
Speicherort: Cookies
Beschreibung: Steuerung von erweiterter Script- und Ereignisbehandlung zur Messung vom Besucherverhalten auf der Website durch Google Analytics.

IDE

Domainname: .doubleclick.net
Ablauf: 1 Jahr, 11 Monate
Speicherort: Cookies
Beschreibung: Steuerung von Anzeigen und Messung ihrer Wirksamkeit durch DoubleClick (Google).

_gcl_au

Domainname: .di-tourismusforschung.de
Ablauf: 3 Monate
Speicherort: Cookies
Beschreibung: Wird von Google Ads verwendet, um die Effizienz von Werbung auf Websites zu messen.
You are using an outdated browser. The website may not be displayed correctly. Close